18 marca 2019
Podsumowanie pierwszego etapu współpracy
28 lutego 2019
 Targi Fitness Gdańsk 24.02 . 2019
21 listopada 2018
Ekipa sportowytrener.pl na listopadowym szkoleniu.
04 września 2018
Dziś klient zapytał mnie o co chodzi z tym indeksem glikemicznym, wiec aby dobrze zrozumieć dlaczego jest ważny w naszej codziennej diecie kilka zdań w tym temacie.IG to najogólniej mówiąc wskaźnik wzrostu poziomu glukozy we krwi po spożyciu węglowodanów. Wskaźnik ten pozwala (do pewnego stopnia) zorientować się jakie skutki wywoła w naszym organizmie zjedzenie konkretnego produktu zawierającego węglowodany. W przypadku chorób cywilizacyjnych takich jak np. otyłość, cukrzyca, choroby układu sercowo-naczyniowego itp. dieta o wysokiej zawartości węglowodanów ale o niskim IG przyniesie pozytywne efekty. Stężenie glukozy we krwi (glikemia) zależy zarówno od ilości, jak i rodzaju węglowodanów w diecie, zatem warto zainteresować się IG aby lepiej kontrolować glikemię, a od niej zależy nasze samopoczucie, sprawność fizyczna i psychiczna oraz apetyt. Produkty spożywcze o wysokim indeksie zawierają łatwo przyswajalne węglowodany, które są szybko trawione i wchłanianie z przewodu pokarmowego, co powoduje, że stężenie glukozy we krwi ulega gwałtownemu podwyższeniu a następnie obniżeniu, często nie tylko do wartości wyjściowej, lecz znacznie poniżej. Natomiast wolno trawione i wchłaniane węglowodany mają niski indeks glikemicznym, a stężenie glukozy we krwi po ich spożyciu podnosi się powoli. Wartość IG różnicuje m.in. rodzaj surowca, warunki jego uprawy, stopień dojrzałości produktu, stopień przetworzenia, obróbka termiczna, zawartość błonnika, tłuszcze (spowalniają opróżnianie żołądka z treści pokarmowej i tym samym przedłużają trawienie i wchłanianie węglowodanów), białko. Podsumowując, prawidłowo skomponowana zdrowa dieta uwzględniająca produkty o niskim IG powinna: zapobiegać hiperglikemii poposiłkowej, pomagać w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, korzystnie wpływać na nasze zdrowie, w pełni pokrywać zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze, mineralne i witaminy, w pływać na nasze samopoczucie.
02 sierpnia 2018
Ostatnio pytałam co według Was jest gorsze w produktach, kalorie czy chemia. Dzięki tym wszystkim, którzy wzięli udział w ankiecie. W tym temacie kilka słów ode mnie...  Właściwe odżywianie ma kolosalne znaczenie zarówno dla samopoczucia jak i naszego wyglądu. Organizm nie wybacza dietetycznych błędów i wypaczeń. Wystarczy rzut oka, żeby rozpoznać jaka jest na co dzień dieta danej osoby. Osoba, która dobrze się odżywia, zwykle tryska zdrowiem. Ma proporcjonalną sylwetkę, promienną cerę, jasne białka oczu, błyszczące włosy i paznokcie w doskonałej kondycji. Nie ma wątpliwości, największymi wrogami urody i zdrowia są fatalna dieta i stres. O ile stres jest trudniej wyeliminować z codziennego życia (choć można się nauczyć skutecznych sposobów radzenia sobie z nim), o tyle na decyzję, co znajdzie się na Twoim talerzu, masz 100% wpływ. Jak głoszą Hipokrates i Budda- wszystko jest trucizną i nic nią nie jest- to tylko kwestia dawki, dlatego pierwszą zasadą diety dla zdrowia i urody jest unikanie produktów wysoko przetworzonych. Największym grzechem kulinarnym jest żywność naszprycowana chemią, pestycydami i środkami konserwującymi, niesmaczna i niskiej jakości. Całą reszte da się rozgrzeszyć, oby tylko zachować w jedzeniu umiar. A co z kaloriami??? Kalorie w diecie są podstawą kontrolowania masy ciała, jednak często zapominamy o ich prawdziwym znaczeniu. Kalorie to podstawowa jednostka energetyczna wykorzystywana przez organizm w wielu różnych procesach odbudowy, regeneracji, ruchu, oddychania, perystaltyki jelit, wytwarzania hormonów itp. Energia jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ale jeszcze ważniejszy jest ładunek jaki ze sobą niesie. Pochodzą one z makroskładników dostarczanych wraz z pożywieniem. Ważne aby przy układaniu planu żywieniowego pamiętać o odpowiednim rozkładzie makroskładników w diecie. Białka, węglowodany oraz tłuszcze pełnią szereg funkcji regulujących metabolizm. Białka są głównym budulcem organizmu. Węglowodany źródłem czystej j szybko dostępnej energii. Tłuszcze źródłem energii, głównym stymulatorem regeneracji i odbudowy komórkowej, niezbędne do odpowiedniej pracy układu hormonalnego. Wybierajmy zatem wartościowe, nieprzetworzone produkty, a nasza dieta, z odpowiednio dobraną ilością kalorii będzie zdrowa i odżywcza. Nie mów, że nie masz czasu na zdrową dietę!!! To nie kwestia czasu tylko szacunku dla własnego zdrowia i zadbania o siebie na podstawowym poziomie. Ty decydujesz, Ty wybierasz, Ty dajesz przykład innym!!! Chcesz nauczyć swój organizm porządku żywieniowego? Pomożemy aby było zdrowo i efektywnie. Napisz, zapytaj. Jeśli doczytałeś do końca daj znać w komentarzu

Kontakt