17 lipca 2019
  Dlaczego nie mogę schudnąć w kolejnych tygodniach diety i treningu ? Nasza podstawowa przemiana materii tak spowalnia, że jesz  mało, ruszasz się dużo , a waga i tak nie spada - to kłopot dotykający wielu osób odchudzających się na własną rękę. A może zapłaciliśmy w gabinecie dietetyki za pierwszą rozpiskę i wydaje nam  się ,że robimy wszystko dobrze i , że mamy deficyt kaloryczny (jemy mniej kalorii niż spalamy ), a tak naprawdę jesteśmy cały czas w zerze kalorycznym  (utrzymujemy wagę) lub mamy nadwyżkę kaloryczną (tyjemy). Dlaczego ?Ponieważ zapłacona rozpiska działała jedynie w pierwszych tygodniach . Idealnym rozwiązaniem jest kompleksowa współpraca z osobą prowadzącą , która monitoruje postępy  i może reagować na momenty stagnacji . Musimy zrozumieć , że nasze ciało jest leniwe i pod wpływem długotrwałych  diet odchudzających i adaptacji naszego ciała do danego treningu nie reaguje tak, jakbyśmy tego chcieli. Dlatego trzeba zmieniać rodzaj aktywności.Plany treningowe musza być przygotowywane z głową  i indywidualizowane w oparciu o postępy konkretnej osoby. Spowodowane jest to przyzwyczajeniem się organizmu do  danej aktywności . Ciało jest tak wspaniałą maszyną,  że pomimo naszych chęci i treningów dąży do oszczędzania energii . Dodatkowymi czynnikami jest praca siedząca, brak spontanicznej  aktywności fizycznej czy nieprawidłowy system odżywiania np. źle dobrana ilośc białka w diecie. Optymalna ilość protein w diecie powoduje, że nasza podstawowa przemiana  materii przyspiesza. Spowodowane jest to wykorzystaniem energii z naszego ciała do strawienia białka, szacuje się, że nawet 25-30%  zjedzonych protein wykorzystywana jest na strawienie tegoż białka . Dodatkowo jak dodamy do tego strach przed siłownią, gdzie de facto to  tam generuje się największe wydatki energii i to trening siłowy połączony  z interwałami lub cardio powoduje EPOC (Powysiłkowy dług tlenowy ), który przyspiesza  nasz metabolizm, poprawia wrażliwość tkanek na insulinę. Masz kłopoty z redukcją wagi ? Chcesz poprawić stan zdrowia ?  Poprawic proporcje ciała ? Pozbyć się senności po posiłkach ? A może interesują Cię naturalne sposoby podniesienia poziomu testosteronu ? Zapraszam do kompleksowej współpracy z bardzo indywidualnym podejściem . www.sportowytrener.pl Nadzór nad dietą i treningiem. ALL TIME FITNESS GDAŃSK  FITNESS CENTER NOWY DWÓR GDAŃSKI wwww.pepsport.pl
30 maja 2019
26 ego maja odbyłem konsultacje/ szkolenie z zakresu dietetyki klinicznej u dr. Dietetyki Klinicznej Pauliny Borek . Omówiliśmy najtrudniejsze przypadki podopiecznych na konkretnych przykładach osób z którymi współpracuje . Duża wiedza i ogromne doświadczenie Pauliny na pewno przydadzą się w codziennej pracy . Insulinoodporność , Hashimoto - coraz mniej tajemnic
03 maja 2019
TESTOSTERON - Okryty złą sławą ? Dzieje się tak dlatego, że testosteron utożsamiany jest z dopingiem, siłownią i wynaturzeniem męskiej sylwetki. A przecież jest przecież lekiem, takim samym jak tabletki z hormonami tarczycowymi czy środki antykoncepcyjne. Leczenie hormonalne znane jest od lat trzydziestych poprzedniego stulecia.Największym jednak osiągnięciem lat trzydziestych XX wieku było odkrycie grupy hormonów sterydowych, do których należą między innymi kortyzol, hormony żeńskie i hormony męskie, w tym testosteron. W medycynie stosujemy ten hormon u mężczyzn z objawami jego niedoboru. Nazywamy to substytucją, czyli podstawianiem tego, czego mężczyźnie brakuje. U mężczyzn w jakim wieku najczęściej występują braki testosteronu? U mężczyzn okres przekwitania zaczyna się około 40. roku życia, jednak proces ten przebiega znacznie wolniej, niż u kobiet. Okres ten określa się terminem - zespół niedoboru testosteronu w późnym wieku.Od niedawna u mężczyzn na całym świecie obserwujemy raptowny spadek testosteronu, nawet przed czterdziestym rokiem życia. Dzieje się to na skutek silnego stresu, na który narażeni są młodzi ludzie na co dzień.Wiąże się z tym ilośc zjadanego cukru , pożywienia przetworzonego i inne błędy żywieniowe . Coraz częściej w gabinetach lekarskich pojawiają się mężczyźni w wieku 30-40 lat, u których stwierdzono obniżony poziom testosteronu i związane z tym problemy, np. zmniejszoną produkcję plemników i zaburzenia potencji.Często problemy z testosteronem występują u otyłych mężczyzn. Na poziom obniżenia testosteronu ma także wpływ zanieczyszczenie środowiska naturalnego. Czy można odbudować poziom testosteronu? Jeśli jest młody, tzn. nie przekroczył jeszcze 40. roku życia, ma szansę odbudować swój testosteron. Dużą rolę w tym procesie odgrywa odpowiednio dobrana dieta, aktywność fizyczna oraz umiejętności prawidłowego obchodzenia się ze stresem. Nie jest to łatwe, ale dzięki pomocy specjalistów i chęci zmiany stylu życia ze strony pacjenta, jest to możliwe. Jakie szanse na przywrócenie właściwego poziomu testosteronu mają dojrzali mężczyźni? Po 40 roku życia tylko nielicznym mężczyznom udaje się przywrócić prawidłową pracę jąder i przywrócić właściwy poziom testosteronu. Trzeba pamiętać, że dochodzi tutaj do procesu starzenia się organizmu i jego negatywnego wpływu na poziom męskiego hormonu. W ciągu ostatnich stu lat przedłużyliśmy średni wiek życia o 30 proc. Dzięki zmianie stylu życia na bardziej aktywny, odpowiedniej diecie i substytucji hormonów oraz suplementów, możemy poprawić jakość życia. Czy terapię hormonalną stosuje się u każdego pacjenta z niskim poziomem testosteronu? Jeśli pacjent, pomimo niskiego poziomu testosteronu, nie odczuwa żadnych dolegliwości związanych z jego niedoborem, terapia hormonalna jest zbędna. Ale jeśli odczuwa brak energii, utratę witalności i sprawności, zmniejszenie libido i potencji, brak aktywności życiowej, stany melancholijne, a nawet depresyjne, wtedy należy pomyśleć o włączeniu testosteronu jako stałej suplementacji. W rzeczywistości leczony jest niedostatek testosteronu (takie jest aktualne wskazanie do leczenia). Zaobserwowano przy tym, że w celu zmniejszenia wpływu czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy, szczególnie ważne jest zmniejszenie otyłości.Stwierdzono, że spadek wagi ciała poprzez spalanie tłuszczu – szczególnie na brzuchu – zmniejsza ryzyko miażdżycy, nadciśnienia i chorób serca aż czterokrotnie. Podczas terapii testosteronem zmniejszenie obwodu talii, jako ryzyka zespołu metabolicznego, sprzyja zapobieganiu zawału i cukrzycy. A jak na mężczyznę wpływa terapia hormonalna? Testosteron powoduje spalanie tkanki tłuszczowej i odbudowę mięśni, zmienia więc sylwetkę mężczyzny. W tłuszczu trzewnym znajduje się ogromny zespół cytokinin i hormonów. Najbardziej znane to adiponektyna, rezystyna, leptyna, plazminogen, które przy pomocy enzymu aromatazy przemieniają testosteron w estrogeny. Te zaś powodują coraz to większe odkładanie się tłuszczu trzewnego w brzuchu pomiędzy narządami, ale i pod skórą, w piersiach i na biodrach. Proces ten trudno zatrzymać, a stanowi on ogromne ryzyko dla chorób układu krążenia a więc miażdżycy, zawału, udaru mózgowego i choroby niedokrwiennej naczyń kończyn dolnych.Testosteron, poprzez działanie odchudzające, spalające tkankę tłuszczową, jest cudownym lekiem na cukrzycę. W Australii, gdzie nie brak otyłych ludzi, a w związku z tym wiele osób choruje na cukrzycę, prowadzi się obecnie ogromne naukowe studium na przeszło tysiącu mężczyzn. Przedmiotem badań jest działanie testosteronu na otyłość i zapobieganie cukrzycy typu 2. www.sportowytrener.pl - interpretacja wyników badań- naturalne metody zwiększenia poziomu testosteronu- wsparcie w doborze farmakologii- pełna współpraca treningowo/dietetyczno/farmakologiczna
19 kwietnia 2019
NIE - to czas na spotkania z bliskimi , czas na relaks , odpoczynek , spacer ale NIE MOŻE BYĆ JEDNAK TAK , ŻE JEDZENIE STANOWI GŁÓWNĄ ATRAKCJĘ tych dni - formy nie robiliście w 3 dni i w 3 dni jej nie zgubicie ALE mieszanka słodkich napoi , tłustych potraw , i mącznych produktów może spowodować bardzo niemiłe atrakcje w ubikacji Pamiętajcie - ZDROWY ROZSĄDEK - to klucz do sukcesu w takich dniach - jedzmy świadomie - wiecie jak wyglądają Wasze porcje podczas normalnych dni więc ich nie zdublujcie . Podejmujcie rozsądne wybory - jeśli podwójne ciasto to nie podwójny schabowy . - Starajcie się bazować na uczuciu głodu/sytości i nie jedzcie POD KOREK a wszystko pójdzie w dobrym kierunku - postarajcie się zjeść i nie siedzieć przy zastawionym stole - po prostu zjedz , pozwól sobie na coś czego nie jesz na co dzień ale następny posiłek zjedz dopiero za kilka godzin - skorzystaj z pogody i spacerów w najbliższym gronie . WŁĄCZ MYŚLENIE i WYCIĄGAJ WNIOSKI Z TEGO czego nauczyłeś się do tej pory WESOŁYCH ŚWIĄT
18 marca 2019
Podsumowanie pierwszego etapu współpracy

Kontakt